Sagokryptan

Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Two Kinds of People

Av Sagoberättaren - 11 december 2013 20:45

Vi sitter som vi alltid gör. Jag sitter på ena sidan köksbordet och spelar Starcraft, mamma sitter på andra sidan kökbordet och försöker hitta Paint på datorn.
Min syster sitter och gör oförståeliga ljud i soffan och min far sitter på jobbet och arbetar. Det är som det brukar vara i vår familj.

Efter ett tag tröttnar mamma både på skrikande av döende soldater och sina egna musklipp där hon sitter i frustration och försöker hitta ett standardprogram i Windows 7och bestämmer sig för att titta till ugnspannkakan i ugnen. Istället. ”All den här jävla teknologi”, surar hon när ugnen inte riktigt känner sig samarbetsvillig.
Efter ett litet tag är det dags att äta mat och jag plockar fram på bordet samtidigt som min syster skuttar ut i köket. När vi sätter oss ner för att äta börjar systern min att hålla monolog om hur det var i skolan – hon går igenom allting, både det intressanta och det aningen mindre.
Sedan ska hon berätta om när hon blir kränkt. Hon förklarar att en kille sade något kränkande till henne och då jävlar är jag snabb med att bli stor och tuff. Jag förklarar elegant och detaljerat hur hon ska ta sig an konflikten:

”Först ska du ge honom en sjujävla pungspark.  Alltså, en riktigt hård en så han bara böjer sig framåt. Sedan ska du göra ett uppercutslag mot ansiktet på honom, såhär *swisch*. Då kommer han i ren smärta och från ditt slag att flyga upp med huvudet och böja sig bakåt och då ska du” – det är nu min mamma slutar äta och kollar på mig lite fundersamt.
”Och då ska du ta tag i håret på honom och dra bak huvudet, och sen ska du använda den hårda delen av handflatan, den här *visar* och spräcka näsbenet på honom med de avslutande orden att han ’är en omogen liten jävla skit som jämnt ska pracka ner på andra’. Resultatet är att han blev dissad av en tjej, blöder som uti helvete, har jättejätteont, ser för jävligt ut men att det i övrigt är helt ofarligt!” >:D

”Eller så säger du 'håll mun' och säger till läraren att han uppförde sig dåligt”, säger mamma då.


There is two kinds of people..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sagoberättaren - 2 april 2014 12:19

Jo tack, ironi finns det gott om här i livet. En del ironi slår till bara sådär och är helt hysteriskt rolig och en del ironi kan såra dig. Men det mest ironiska jag har varit med om vet jag inte vilken kategori det faller under, men det hände nylige...

Av Sagoberättaren - 19 februari 2014 09:23

Det första jag läser när jag trycker på fliken ”principprogram” är följande: ”Kristna Värdepartiet bygger på den kristna värdegrunden. Vår viktigaste politiska utgångspunkt är människovärdet. Härav följer naturligt en stark tro på f...

Av Sagoberättaren - 22 januari 2014 21:47

Alltså, jag har ett stort problem när det kommer till filmer. Det är inte det att jag inte gillar dem – jag älskar filmer! Men jag blir så vansinnigt jävla sugen på all mat man ser.. Och nu pratar jag inte om en McDonalds-skylt i bakgrunden på ...

Av Sagoberättaren - 2 januari 2014 11:49

För ett par veckor sedan var jag glad. Jag var på helt sprudlande humör så det var nästan straffbart. Missförstå mig rätt nu, jag hade en ovanligt bra dag utöver det vanliga – det är inte som om jag är emo varje vecka och har en bra dag då och ...

Av Sagoberättaren - 30 december 2013 20:49

Vad gör jag? Jo, jag sitter och spelar Xbox samt smaskar på OLW Sourcream & Onion och plågas. Hur kan det vara att plågas? Jo, se det ska jag berätta för dig.. Omständigheterna för min måndagskväll skulle vara perfekta vore det inte för min törst. N...

Presentation


Välkommen till Sagokryptan!
En blogg om alldaglig humor och livet i fråga.

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards