Sagokryptan

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

ProblemlösarN

Av Sagoberättaren - 30 december 2013 20:49

Vad gör jag? Jo, jag sitter och spelar Xbox samt smaskar på OLW Sourcream & Onion och plågas.
Hur kan det vara att plågas? Jo, se det ska jag berätta för dig..

Omständigheterna för min måndagskväll skulle vara perfekta vore det inte för min törst. Ni förstår, när man äter chips och spelar så blir man väldigt törstig och allt jag har på mitt bord framför mig är chips, kanderade mandlar, ett anteckningsblock, en kudde (som jag använde som fotstöd när jag såg på film) och en flaska med Apotekarens Julmust.

Än dock är jag törstig. Svaret på min andraställda fråga är följande:
Julmusten är varm, och det är blöh. Julmust, Coca-Cola och annan läskeblask SKA vara kall när man dricker den annars är det inte mer än en udda variant av en kolsyrad, halvljummen och muterad kopp med te. Så jag sitter där och plågas av både törst och en intern konflikt där ena sidan vill avtörsta och den andra sidan njuta. Men jag finner mig snabbt i den här världskrisen och bestämmer mig för att göra något jag aldrig tidigare gjort:
Lösa mina problem.

(Lösningen är enkel: Ställ in drickat i kylskåpet en våning ner och vänta i 5 minuter.)
Jag börjar mitt nya liv som lösningsorienterad tekniknörd med att googla på kylskåp. Tyvärr visade sig kylskåp vara en väldigt oekonomisk och utdragen -sett till tid- lösning på mitt problem med tanke på transport, köp och what not så jag lägger genast ner det och tar en tur i rummet i ren frustration. Det är då jag kommer på det! Jag har ju en sådan där kylbagsväskesak för flaskor  som jag fick när jag fyllde 19. Sedan börjar associationscentret inom mig att arbeta.
Jag kommer på att jag kan placera julmusten i kylbagen, hänga ut den genom fönstret och således kyla ner julmusten. Så jag placerar julmusten i min bag och går till fönstret. Jag ändrar vinkel på handtaget så det pekar uppåt och öppnar fönster för att sedan hänga min kylväska med innehåll över handtaget på utsidan.
Sedan stänger jag fönster och hör till min förvåning ett duns och något som låter oroväckande likt kolsyrad vätska som sprutar ur en flaska.
Jag lutar mig då ut genom fönstret och ser till min förskräckelse att kylbag + flaska har glidit av handtaget när jag ändrade tillbaka till ”Stängd” när jag väl stängt fönstret och sedan dunsat ner i marken 6 meter nedanför.

Nu hade jag ett nytt problem. Jag var törstig och hade absolut INGENTING att dricka. Men men, Lösnings-Koffe springer till mammas kylskåp och tar en ny läskflaska efter att jag snabbt har städat i ordning ute på gården.
Väl uppe på rummet finslipar jag min plan. Flaska i kylbag, fastknutet i ett snöre som dras genom fönstret och knyts fast i handtaget på min dörr på andra sidan rummet. Skitsmart, Christopher.
Och det är vad jag gör. Jag kan nu stänga mitt fönster och flaskan håller sig kall. Men snart så flyger dörren upp pga att den inte går att stänga (med sån ihakningsgrej typ). Det är egentligen inte en dörr, det är en träskiva på gångjärn målad i vit.
Nåväl, den åker upp och jag förstår att detta inte är hållbart, delvis på grund av att någon dum jävel har spänt ett rep genom mitt rum i cphöjd (=höjd du utan obehag inte kan kliva över eller krypa under, reds. Anm).
Så jag vidareutvecklar min lösning. Genom att vira hela repet runt min tunga blåa bäddsoffa och därmed lägga gravitationsaxeln (=tyngd, jag var tvungen att googla fram det där) på soffan istället för dörren. Sedan ut med kylväskan och fästa i dörren igen. Men se det fungerade mycket bättre!
”Utmärkt”, tänker jag och är mäkta nöjd med min uppfinning tills jag två sekunder senare snubblar in i repet spänt över mitt rum. Ungefär i samband med den hjärnskakningen jag fick från att ha skallat byrån insåg jag att jag inte alls behöver dörren längre nu när jag har soffan. Associationståget tuffar vidare och jag kan förenkla min plan genom att bara fästa ett rep i kylväskan och sedan knyta fast det i handtaget på insidan av mitt rum.

DONE!

Man kan nu tro att livets balans har återställts nu när jag sitter och skriver detta med ett glas kall Coca-Cola bredvid mig men se det är inte sant – för precis nu så insåg jag att jag verkligen behöver ett liv.

 
 
Ingen bild

Mam

30 december 2013 21:42

Vi behöver också ett liv - vi försökte skjuta ner flaskan med pil o långbåge. Pappa höll på att pricka Dig istället.

 
Nina

Nina

30 december 2013 22:00

Alltså... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det här inlägget. Är lite stressad just nu så fick snabbläsa, men... Du menar att detta handlar om... läsk som ska vara kall? Hmm... Du skriver fantastiskt fint men jag.... jag är helt enkelt... helt mållös när det gäller ämnet! Du behöver nog en hobby... Annan hobby... ;) Ha det göttans!

http://ninaisaisabellee.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

30 december 2013 23:38

Alltså du behöver verkligen en hobby eller något att göra, älskling. Nåja, får väl lösa det i morgon när jag kommer <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sagoberättaren - 2 april 2014 12:19

Jo tack, ironi finns det gott om här i livet. En del ironi slår till bara sådär och är helt hysteriskt rolig och en del ironi kan såra dig. Men det mest ironiska jag har varit med om vet jag inte vilken kategori det faller under, men det hände nylige...

Av Sagoberättaren - 19 februari 2014 09:23

Det första jag läser när jag trycker på fliken ”principprogram” är följande: ”Kristna Värdepartiet bygger på den kristna värdegrunden. Vår viktigaste politiska utgångspunkt är människovärdet. Härav följer naturligt en stark tro på f...

Av Sagoberättaren - 22 januari 2014 21:47

Alltså, jag har ett stort problem när det kommer till filmer. Det är inte det att jag inte gillar dem – jag älskar filmer! Men jag blir så vansinnigt jävla sugen på all mat man ser.. Och nu pratar jag inte om en McDonalds-skylt i bakgrunden på ...

Av Sagoberättaren - 2 januari 2014 11:49

För ett par veckor sedan var jag glad. Jag var på helt sprudlande humör så det var nästan straffbart. Missförstå mig rätt nu, jag hade en ovanligt bra dag utöver det vanliga – det är inte som om jag är emo varje vecka och har en bra dag då och ...

Av Sagoberättaren - 11 december 2013 20:49

"It's sad to know how much damage a little word can do to a person, most of the times it all starts with someone to pick on, just for fun but how fun is it really for the person who are picked on? sure, he might laugh at it when it happens, but when ...

Presentation


Välkommen till Sagokryptan!
En blogg om alldaglig humor och livet i fråga.

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards