Sagokryptan

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Varför Jag Hatar Film

Av Sagoberättaren - 22 januari 2014 21:47

Alltså, jag har ett stort problem när det kommer till filmer. Det är inte det att jag inte gillar dem – jag älskar filmer! Men jag blir så vansinnigt jävla sugen på all mat man ser.. Och nu pratar jag inte om en McDonalds-skylt i bakgrunden på Die Hard 3, utan saker såsom:
- När Herr Denethor biter i en tomat så den spricker, äter lite kall kyckling och ber Pippin att sjunga för honom i;
Sagan om Konungens Återkomst
Då vill jag så gärna ha sådan kall plockmat och äta riktigt grisigt.

- När Kapten Aubrey och hans officersstab äter officersmiddag. Det serveras exempelvis helstekt gris och svivlar i;
Master & Commander
Då vill jag, ja, ha det där.

- När Eówyn erbjuder Aragorn en flsk/fiskgryta hon själv har gjort (som han f.ö tycker smakar skit) i;
Sagan om de Två Tornen
Då MÅSTE jag ha en sådan gryta med äckliga bitar av fett i. MMMMHM.

- När Dwalin först anländer till Bilbos hus och äter upp hans kvällsvard, den stekta fisken och brödet i fönstret i;
The Hobbit

Och nu senast var det när jag började läsa min historieromaner, där serveras legaten för Andra Legionen upphettat galliskt vin och bröd dränkt i olivolja. Jag bara dog. JAG MÅSTE HA DETTA.
För att stilla min hunger efter något som kommer smaka skit (hemma hade vi bara matlagningsolivolja och matvin – BLÖH!) så sätter jag på The Pacific. Då kommer en scen när massa logistikarbetare flyr från ett bombanfall, men det är i själva verket Amerikanarnas egna flygplan som bara flyger över. Dom blir rädda i alla fall och flyr iväg och fram rusar alla hungriga soldater och plundrar arméförrådet och får med sig persikor, ananas och tekakor och whatnot.

Jag punchar genom TV-skärmen, rusar ner, förhör mamma på om olivolja i doser över 2 liter är farligt och springer sedan ut i köket helt galen – jag tar 3 skivor Pågens, slänger detta i en djup tallrik, fullkomligt dränker brödskivorna i vidrig olivolja, pepprar och saltar och likt en barbar gluffsar jag i mig den romerska lyxmåltiden (för en soldat).
Sedan tar jag ett enda långt steg bort till kylskåpet och plundrar konservburkarna med ananas.
Ungefär nu börjar jag inse att jag just satt i mig en liter olivolja och börjar må fruktansvärt dåligt. Jag sliter upp konservburken och häller i mig den ljuvliga koncentrationssaften från ananasringarna för att komma på andra tankar.

Fyfan.
Svenskan saknar de orden jag vill använda för att beskriva hur fruktansvärt vidrigt olivolja, salt, ananas och koncentrationssaft smakar på samma tunga. Bara fyfan.
Nu sitter jag och tröstäter chips – den enda matvaran i hela världen som aldrig någonsin svikit mig – och ser på Bambi…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sagoberättaren - 2 april 2014 12:19

Jo tack, ironi finns det gott om här i livet. En del ironi slår till bara sådär och är helt hysteriskt rolig och en del ironi kan såra dig. Men det mest ironiska jag har varit med om vet jag inte vilken kategori det faller under, men det hände nylige...

Av Sagoberättaren - 19 februari 2014 09:23

Det första jag läser när jag trycker på fliken ”principprogram” är följande: ”Kristna Värdepartiet bygger på den kristna värdegrunden. Vår viktigaste politiska utgångspunkt är människovärdet. Härav följer naturligt en stark tro på f...

Av Sagoberättaren - 2 januari 2014 11:49

För ett par veckor sedan var jag glad. Jag var på helt sprudlande humör så det var nästan straffbart. Missförstå mig rätt nu, jag hade en ovanligt bra dag utöver det vanliga – det är inte som om jag är emo varje vecka och har en bra dag då och ...

Av Sagoberättaren - 30 december 2013 20:49

Vad gör jag? Jo, jag sitter och spelar Xbox samt smaskar på OLW Sourcream & Onion och plågas. Hur kan det vara att plågas? Jo, se det ska jag berätta för dig.. Omständigheterna för min måndagskväll skulle vara perfekta vore det inte för min törst. N...

Av Sagoberättaren - 11 december 2013 20:49

"It's sad to know how much damage a little word can do to a person, most of the times it all starts with someone to pick on, just for fun but how fun is it really for the person who are picked on? sure, he might laugh at it when it happens, but when ...

Presentation


Välkommen till Sagokryptan!
En blogg om alldaglig humor och livet i fråga.

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards