Sagokryptan

Direktlänk till inlägg 6 december 2013

[Recap] Besök på vårdcentralen!

Av Sagoberättaren - 6 december 2013 12:29

Ja, jag har lite att skriva om en intressant händelse som hände här om dagen, och för att ge dig som läser detta lite backstory (om du missade det på Facebook) kommer jag därmed dela med mig av det inlägget!
Detta inlägg var även vad som fick mig att börja med den här bloggen i första början så den har väl ett visst värde både för bloggen i sig och för framtida inlägg!

Läs och le:

"Så, nu är jag hemkommen från vårdcentralen.
Jag upptäckte tyvärr samma sorts blödningar i min hud när jag skulle ut och gå häromdagen som när jag fick streptokocker i somras. Den gången var det intensivt för den var långt gången och alla blev alldeles upphypade över att den kanske redan blivit resistant och folk snackade om att det var dödligt och what not.
Men men, det ordnade sig ju fint och nu då så hittade jag samma symptom igen.

Så, jag har varit på vårdcentralen och tagit blodprover. Jag åkte dit imorse och lyssnade på Avantasia, lite trött men glad för övrigt. Sen när jag sätter mig i väntesalen.. ..så inser jag att blodprover innebär sprutor. "Jaha", tänker jag.
Är.. är det läskigt? Jag har aldrig gjort något liknande kommer jag på och alla skräckhistorier om alla sura Haxansurtant-sjuksystrar som hugger dig i hjärtat med en spruta lika bred som en kökskniv dyker upp som skräckstillbilder i min hjärna.
Men så säger jag till mig själv "Vad fan, det är bara en pussy ass-spruta. Man up!" och snärtar mig själv lite på låren för att bli arg och således få tillbaka lite manlighet.
För ilska och slagsmål är manligt, right?

Så, efter en stunds väntande ropar de in mig, "cool", detta är lugnt.
Sedan tar jag av mig min jacka, mössa och sätts i en ganska behaglig stol, "cool", detta är ju ingen fara alls.
Sen.. får jag såna bindings på armarna så jag inte kan röra dem. Okej O.O - är.. är det här normalt?

Sedan kommer sprutan fram, och du, jag ska fan säga dig att det var ingen pussy ass-spruta. Det var någon jävla jumpospruta som offduty används till att pumpa upp fuhking traktordäck. Den jäveln var lika stor som ett dammsugarrör och lika mycket blod sög den säkert i sig, tänkte jag.
Jag övervägde genast mina flyktmöjligheter och vilka tillhyggen som fanns i närheten för att försvara mig mot detta övergrepp - men jag satt ju fast. Så jag log och sade "ta hur mycket blod ni vill", eller något. Jag kommer inte ihåg, jag kanske gör det när väl chocken har lagt sig.
Nåväl, de stack in monstret i armen på mig och efter att ha fyllt 19851 provrör med minst 825 liter av mitt blod var jag fri att gå. Helvete alltså, och jag klagar på myggjävlarna på sommaren?
Nåja, nu har de taimigfan blod nog att .. ..ja, göra lite vad fan de vill. Själv sitter jag här och funderar på om jag just genomgått något jag kan rubricera som misshandel.

Aja, jag lever i alla fall. Typ. :) "

Var jag inte rädd för sprutor innan detta är jag tamigfan i alla fall det nu, fan vad ont det gjorde! :c
Är du som läser detta rädd för sprutor? Hur hanterar du vaccinationer och dylikt? Please let me know! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sagoberättaren - 2 april 2014 12:19

Jo tack, ironi finns det gott om här i livet. En del ironi slår till bara sådär och är helt hysteriskt rolig och en del ironi kan såra dig. Men det mest ironiska jag har varit med om vet jag inte vilken kategori det faller under, men det hände nylige...

Av Sagoberättaren - 19 februari 2014 09:23

Det första jag läser när jag trycker på fliken ”principprogram” är följande: ”Kristna Värdepartiet bygger på den kristna värdegrunden. Vår viktigaste politiska utgångspunkt är människovärdet. Härav följer naturligt en stark tro på f...

Av Sagoberättaren - 22 januari 2014 21:47

Alltså, jag har ett stort problem när det kommer till filmer. Det är inte det att jag inte gillar dem – jag älskar filmer! Men jag blir så vansinnigt jävla sugen på all mat man ser.. Och nu pratar jag inte om en McDonalds-skylt i bakgrunden på ...

Av Sagoberättaren - 2 januari 2014 11:49

För ett par veckor sedan var jag glad. Jag var på helt sprudlande humör så det var nästan straffbart. Missförstå mig rätt nu, jag hade en ovanligt bra dag utöver det vanliga – det är inte som om jag är emo varje vecka och har en bra dag då och ...

Av Sagoberättaren - 30 december 2013 20:49

Vad gör jag? Jo, jag sitter och spelar Xbox samt smaskar på OLW Sourcream & Onion och plågas. Hur kan det vara att plågas? Jo, se det ska jag berätta för dig.. Omständigheterna för min måndagskväll skulle vara perfekta vore det inte för min törst. N...

Presentation


Välkommen till Sagokryptan!
En blogg om alldaglig humor och livet i fråga.

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards